Portada >  > Programació > Jordi Savall / Tots els matins del món

07 d'agost de 2021

Jordi Savall / Tots els matins del món

Jordi Savall

Tots els matins del món

Jean-Baptiste Lully (1632 – 1687)
Suite Le Bourgeois Gentilhomme (París, 1670)
Marche pour la cérémonie des Turcs
2e Air des Espagnols
Rondeau pour le Charivari (Le Mariage Forcé)
Canarie

Mr. de Sainte-Colombe, le père (ca. 1640 – ca. 1701)
Concert XLI à deux violes égales (ca. 1680): Le Retour
Le Retour. En gigue. En menuet.
En gigue. En courante. Ballet tendre. En pianelle

Marin Marais (1656 – 1728)
Pièces de Viole du 3e livre (París, 1711) et du 4e livre (París, 1717)
Prélude en la
Muzettes I – II
La Sautillante

François Couperin (1668 – 1733)
Les Concerts Royaux (París, 1722) & Nouveaux Concerts (París, 1724)
Prélude, Gracieusement (2e Concert)
Plainte pour les Violes, Lentement et douloureusement (10e Concert)
Muzettes I – II, Naïvement (3e Concert)

Mr. de Sainte-Colombe, le père
Concert XLIV à deux violes égales: Tombeau Les Regrets
Les Regrets. Quarrillon. Appel de Charon.
Les Pleurs. Joye des Elizées. Les Elizées

Marin Marais
Pièces de Viole du 2e livre (París, 1701)
Couplets de Folies (d’Espagne)

____

Duración: 70 minutos sin pausa

Desprès de l’èxit immens de la pel·lícula d’Alain Corneau, Tots els matins del món (guanyadora d’un premi Cèsar a la millor banda sonora el 1992, entre els altres vuit Cèsars que va guanyar), basada en el llibre homònim de Pascal Quignard i l’acollida triomfal amb que el públic va rebre aquestes músiques de Marin Marais i François Couperin, Jordi Savall —amb alguns dels músics que van participar en aquell primer enregistrament— vol commemorar aquest 30è aniversari. Ret així homenatge a Alain Corneau, a Pascal Quignard i a tots els músics del Gran Segle Francès, que la pel·lícula va ajudar a fer conèixer: Lully, l’intendent de la música del Rei Sol que va forjar el gust musical de tot un segle, però també François Couperin, Eustache de Caurroy, i per descomptat, els dos protagonistes Sainte-Colombe le père— amb aquells concerts per dues violes— i Marin Marais, gràcies a aquestes meravelloses peces de viola, tant nostàlgiques com somiadores, tant lluminoses i virtuoses i que, de la mà de Jordi Savall, van donar a la pel·lícula tota la seva profunditat.

«Recordo la meva primera trobada amb Jordi Savall, el 1990» —escriu Pascal Quignard—. «Havia llegit la novel·la: estava tant concentrat, que m’imaginava a Sainte Colombe…; enregistraven en plena nit. Feia fred. Jo dormia sobre un banc a la Capella [Saint Lambert des Bois], només n’he conservat un petit record. Una vella partitura del segle XVII on el Jordi va copiar a mà la peça de Sainte Colombe titulada Les Pleurs i va escriure a sota: «pel Pascal en record d’un somni»… Els Somnis de vegades s’extenen més enllà de la nit que els alberga.»

Amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

Philippe Pierlot, viola de gamba baixa de 7 cordes
Xavier Díaz-Latorre, tiorba & guitarra
Marco Vitale, clavicèmbal
Jordi Savall, viola de gamba baixa de 7 cordes de Barak Norman, Londres 1697 i direcció

Programació

07/08/2021  22:30hPalau de CongressosConciertos

Organitza

Col·labora

culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Música Antiga i Barroca de Peníscola

Tel. 96 120 65 19
musica_ivc@gva.es

Nota legal

Contacte express





Accepte les condicions i la
política de privacitat

Música Antiga i Barroca de Peníscola

Aníma’t a la música barroca

Sol·licitem el seu permís per a obtindre dades estadístiques de la seua navegació en esta web, en compliment del Reial Decret Llei 13/2012. Si continua navegant considerem que accepta l'ús de cookies. OK | Més info