Comencem el festival amb un projecte apassionant de recuperació de dansa històrica, encàrrec de Patrimoni Nacional, on es podran veure algunes de les danses més famoses d’aquesta època. A la complexa relació de rivalitat política i dinàstica entre Espanya i França durant el segle XVII es troba també un component de mútua influència en el camp de les arts, que té un interessant episodi en l’atracció que exerceixen els balls espanyols, alguns dels quals són adoptats i transformats, passant a integrar-se al repertori de la dansa francesa de finals del XVII. És el cas de la Folie d’Espagne.
DIRECCIÓ ARTÍSTICA:
Diana Campóo
Juan Portilla
INTÈRPRETS:
Beatriz Amezúa, violí barroc
Juan Portilla, flauta
Maria Saturn, viola de gamba
Asís Márquez, clavecí
Fernando Serrano, arxillaüt i guitarra barroca
Diana Campóo, dansa
Guillaume Jablonka, dansa
Jaime Puente, dansa
I PRELUDI
Francesco Corbetta (c.1615 – 1681)
Ciaccona Guitarra sola
I DANSA
Marin Marais (1656 – 1728).
Coreografia: G. L. Pécour (1653 – 1729) / R. A. Feuillet (1660 – 1710)
Folie d’Espagne Variacions per a viola de gamba i b. c.
Jacques-Martin Hotteterre (1674 – 1763)
Sonata en trio op. 3 Núm. 3 en si menor
Prelude: Gravement
Fugue: Gay
Grave: Gracieusement
Vivement et crochés egales
II PRELUDI
Gaspar Sanz (1640 – 1710)
Pavana, Guitarra sola
II DANSA
Antonio Martín y Coll (1660 – 1734).
Coreografia: Domingo González (s. xvii)
Pavana i pavana a sexquialtera
Tarquinio Merula (1595 – 1665).
Coreografia: Domingo González (s. xvii)
Ciaccona / Mariona
Andrea Falconieri (1585 – 1656).
Coreografia: Juan Antonio Jaque (s. xvii)
Folias echa para mi Señora Doña Tarolilla de Carallenos
Élisabeth Jacquet de La Guerre (1665 – 1729)
Sonata en trio Núm. 1 en sol menor per a dos violins i baix continu
Grave
Presto
Adagio
Presto
Adagio
Presto
Aria affettuoso. Adagio
Becarre allegro. Bemol
III PRELUDI
Santiago de Murcia (1673 – 1739)
La Furstemberg Guitarra sola
III DANSA
André Cardinal Destouches (1672 – 1749).
Coreografia de R. A. Feuillet (ca. 1665 – 1710)
Issé (La Gouastalla)
André Campra (1660 – 1744). Coreografia: G. L. Pécour (1653-1729)
Aimable Vainqueur (de la ópera Hésione)
Henry Purcell (1659 – 1695). Coreografia: G. L. Pécour (1653-1729)
Les Contrefaiseurs (La Furstemberg)
Mr. Groscort, 1711. Coreografia: Mr. Groscort, 1711
An Echoe (La Furstemberg)
José de Nebra (1702 – 1768). Coreografia: Diana Campóo
Tempestad grande, amigo. Fandango (de la sarsuela Vendado amor es, no ciego)
DELIRIVM MÚSICA
Guanyador del 1er premi al millor grup barroc VI Edició Premis GEMA 2020 i 1er premi al millor grup barroc IV Edició Premis GEMA 2018, entre els seus projectes cal destacar: Música y teatro de sombras guardonat en la I Edició Premis GEMA amb el 1r premi a la innovació, De Profundis
monogràfic sobre M. A. Charpentier, Delirios (la influència de les danses del sud), Sacri Profanis (Missa de Madrid de Domenico Scarlatti) i Danses per a dues reines (espectacle de recuperació de dansa històrica).
Escenaris destacats: Festival Internacional de Música i Dansa de Granada, Festival Internacional de Música Antiga i Barroca de Peníscola, Festival Internacional d’Art Sacre de Madrid, Festival Internacional de Santander, Acadèmies de Patrimoni Nacional, Festival Música Antiga Aranjuez, Setmana de Música Antiga d’Estella, entre altres.
LA FLORETA
La companyia inicia la seua trajectòria en 2021 amb
Danses per a dues reines. És dirigida per Diana Campóo. Titulada superior en dansa, ballarina i coreògrafa de dansa històrica, en 2019 estrena La Spagna en dansa en la Fundació Juan March. Ha ballat amb les companyies Esquivel, Ana Yepes, i Xuriach, a més de col·laborar com a coreògrafa amb els Conservatoris Professional i Superior de Dansa de Madrid, entre altres institucions. Professora en Musikene, és convidada regularment a impartir cursos de dansa històrica a Espanya, Portugal i Anglaterra